چرا موسسات و سایت‌های آموزش کنکور از کاویمو استفاده می‌کنند؟

بخشی از مشتریان کاویمو، سایت‌های آموزش کنکور هستند که در گذشته به شیوۀ سنتی و اکنون بر بستر وب فعالیت می‌کنند. برگزاری کلاس‌های آموزشی معایب زیادی دارد؛ حتی اگر مخارج سنگین اجارۀ مکان، پول آب و برق و گاز، اخذ مجوزها، زمان‌بندی کلاس‌ها، هماهنگی با معلمین و دانشجویان و هزینه‌های مصرفی را کنار بگذاریم، همچنان دو مشکل اساسی باقی است: اولاً محدودیت تعداد نفرات کلاس و دوماً ناکارآمدی این شیوۀ آموزشی (مثلاً معلم سرحال است، دانش‌آموز کسل و خسته یا بالعکس).

 

برخی از موسسات با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، محصولات خود را در قالب لوح فشرده یا فایل دانلودی به فروش می‌رسانند. هزینه و مشکلات این روش گرچه به اندازۀ برگزاری کلاس‌های آموزشی نیست ولی بدون مشکل هم نیست. اولاً ویدیوهایی فروش‌رفته در برابر تکثیر غیرمجاز بی‌دفاع هستند، دوماً کارهای دیگری مثل طراحی، بسته‌بندی و ارسال پستی به چرخۀ فروش اضافه می‌شود. تعدادی از موسسات کنکور، ویدیوهای آموزشی خود را بر بستر وب نمایش می‌دهند؛ یعنی به جای فایل دانلودی یا لوح فشرده، با دریافت مبلغی از کاربران، حق تماشای آن ویدیو را بر بستر وب فراهم می‌کنند. این روش خوب است ولی مشکلاتی دارد. حتی اگر مسائلی مثل مصرف بیش از حد فضای هاست، تهیۀ سرور، نگهداری و کانفیگ سرورها، انتخاب هاستینگ مناسب و برنامه‌نویسی سایت و ... را کنار بگذاریم، یک مشکل همچنان باقی است: مشکل دانلود ویدیوها!

 

کاویمو، بستری برای میزبانی ویدیوها فراهم کرده است تا کسب‌وکارها، بدون درگیر شدن با مسائل فنی استریمینگ و نگرانی از دانلود ویدیوها، آموزش خود را بر بستر وب ارائه دهند. در ادامه ویژگی‌هایی را بیان می‌کنیم که به اعتقاد ما دلایل اصلی مهاجرت سایت‌های آموزشی کنکور به سرویس میزبانی ویدیو کاویمو هستند.

 

 

۱- عدم دانلود ویدیوها

بخش عمدۀ درآمد سایت‌های کنکور، فروش ویدیوهای آموزشی است. دانلود این ویدیوها تبعات سنگینی به دنبال خواهد داشت؛ از جمله کپی غیرمجاز و انتشار رایگان ویدیوها در اینترنت! با بررسی راهکارهای موجود متوجه شدیم که همگی در مقابل دانلود ویدیوها آسیب‌پذیر هستند؛ بنابراین پلیری ساختیم که با هیچ شگردی نتوان ویدیوها را دانلود کرد. بسیاری از موسسات آموزش کنکور به خاطر همین ویژگی، کاویمو را انتخاب کرده‌اند و به اعتقاد ما برای کسب‌وکارهای مبتنی بر آموزشی آنلاین، مهم‌ترین دغدغه نیز همین است. کاویمو حتی پا را از این هم فراتر نهاده و یک لایۀ امنیتی دیگری به ویدیوها اضافه کرده است: DRM Text. با این قابلیت، هنگام نمایش ویدیو، اطلاعات کاربر در قسمت‌های مختلف آن نمایش داده می‌شود تا احیاناً کاربر فکر فیلم‌برداری از صفحه را نکند!

 

۲- پایانی بر دردسرهای فنی

تا قبل از کاویمو، تنها راه آموزش برخط ویدیویی، آپلود مستقیم ویدیوها در هاست یا استفاده از سرور اختصاصی بود. راه دیگر، استفاده از سرویس‌های میزبانی ویدیو مشابه کاویمو است که البته تعدادشان اندک است و هیچ یک در مقابل دانلود ویدیو مصون نیستند! نمونه‌های خارجی هم اگرچه تعدادشان زیاد است ولی یا به خاطر تحریم قابل استفاده نیستند یا به خاطر قیمت بالای پلن‌ها مقرون به صرفه نیستند بعد از کاویمو ورق برگشت؛ حالا می‌توانید ویدیوها را بدون درگیر شدن با مسائل فنی، در سرورهای امن ما آپلود کنید و لینک اشتراک دریافت کنید. ویدیوها از سایت نمایش داده می‌شود ولی فضا و ترافیک، متوجه سرورهای کاویمو است. این سرورها مجهز به آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا بوده و از عملکرد و ضریب امنیتی بالایی برخوردار هستند. سرورهای کاویمو حتی از سرورهای برخی از ISPهای مطرح، تکنولوژی بالاتری دارند.

 

۳- صرفۀ اقتصادی

بسیاری از سرویس‌های میزبانی ویدیو، فضای ذخیره‌سازی و ترافیک مصرفی را بر اساس گیگ حساب می‌کنند. ما اینجا بر اساس زمان محاسبه می‌کنیم (فضای ذخیره‌سازی بر حسب تعداد ساعات ویدیوها و ترافیک مصرفی بر اساس تعداد دقایق مشاهدۀ ویدیوها). برای استریم کردن ویدیو در کیفیت‌های مختلف باید نسخه‌های مختلف ویدیو تولید شود. در سرویس‌های موجود یا در هاستینگ‌ها، به ازای آپلود یک ویدیو باید نسخه‌های مختلفی ویدیو ذخیره شود تا در هنگام پخش در دسترس کاربر قرار گیرد؛ این یعنی اگر حجم یک ویدیو ۷۰۰ مگ باشد، به خاطر ذخیرۀ نسخه‌های مختلف ۳۶۰، ۴۸۰، ۷۲۰ و ... فضای مصرفی آن ویدیو چند برابر می‌شود.

تکنولوژی انحصاری کاویمو باعث شده تا فقط حجم همان فایل ۷۰۰ مگی برای شما محاسبه شود. از طرفی، چون مبنای ذخیره‌سازی، تعداد ساعات ویدیوها است، کیفیت ویدیو مهم نیست؛ این یعنی یک ویدیوی ۴k همان تعداد ساعاتی را دارد که یک ویدیوی ۱۰۸۰ دارد (برحسب گیگ تفاوت چشمگیر بود.) همچنین در بحث ترافیک مصرفی، تعداد دقایق مشاهدۀ ویدیوها ملاک است؛ این یعنی اگر کاربران شما بین کیفیت‌های مختلف ویدیو سوئیچ کنند، تأثیری روی ترافیک مصرفی ندارد. در حالت محاسبه بر اساس گیگ، با تغییر کیفیت ویدیو از ۳۶۰ به ۱۰۸۰، ترافیک بیشتری برای شما محاسبه می‌شود ولی در کاویمو فقط نگاه می‌کنیم کاربران شما چند دقیقه ویدیو را تماشا کرده‌اند.

 

۴- پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته

بسیاری از سایت‌های آموزش کنکور، با حجم زیادی از بازدیدهای روزانه سروکار دارند که این موضوع لزوم یک پشتیبانی قوی را می‌طلبد. کاویمو در تمامی پلن‌های خود پشتیبانی ۲۴ ساعتۀ ۷ روز هفته ارائه می‌دهد، ضمن اینکه در پشتیبانی سطح بالاترِ VIP، مستقیماً با مدیر فنی در ارتباط خواهید بود. در هیچ سرویسی، این شکل از پشتیبانی را تجربه نخواهید کرد. معتقدیم بخش زیادی از موفقیت کاویمو، به خاطر پشتیبانی قوی آن است و این یکی از دلایل مهم برتری کاویمو نزد موسسات آموزشی کنکور است.

 

 

۵- دسترسی به بستر API

کاویمو مشتریان خود را محدود به یک پلیر خاص نمی‌کند. شما می‌توانید با اتصال به API، لینک استریم دریافت کنید و در پلیر دلخواه خود پخش کنید. دسترسی به API، این امکان را به شما می‌دهد تا متناسب با نیازهایتان از امکانات کاویمو استفاده کنید.

 

۶- تجزیه و تحلیل ویدیوها

یکی از قابلیت‌های برجستۀ کاویمو، ارائه آمار و ارقام دقیق از ویدیوهاست. این آمار در قالب رویدادهایی به حساب گوگل آنالیز سایت ارسال می‌شود. شما می‌توانید در دسته‌بندی‌های مجزا، رفتار کاربران را در حین تماشای ویدیوها رصد کنید. به عنوان مثال چند درصد ویدیوها، کامل یا نصفه دیده شده‌اند. با کلیک روی هر یک از این درصدها می‌توانید آمار تفکیکی ویدیوها را مشاهده کنید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا مشکلات احتمالی محتوای ویدیویی را برطرف کنید و با آنالیز مجدد، بهبودهای صورت گرفته را اندازه بگیرید. آمار و ارقام یاد شده برای سایت‌های آموزشی به خصوص سایت‌های آموزش کنکور، اهمیت زیادی دارد؛ چرا که می‌توانند با بررسی رفتار کاربران، محتوای بهتر و به تبعِ آن درآمد بیشتری به دست آورند.

 

 

۷- ترافیک رایگان

سایت‌های آموزش کنکور با دریافت IP اختصاصی و برعهده گرفتن هزینۀ ترافیک مصرفی کاربران، می‌توانند ترافیک ویدیوهای سایت خود را کاملاً رایگان کنند و از رقبای خود پیشی بگیرند. یک آگهی سادۀ «ترافیک این سایت رایگان است»، تغییر زیادی در تعداد بازدیدها به وجود می‌آورد.

 

۸- ارائه ضمانت

کاویمو علاوه بر ضمانت بی قید و شرط بازگشت وجه ۳۰ روزه، دو توافق‌نامۀ دیگر نیز به مشترکان خود ارائه می‌دهد. در توافق‌نامه سطح کیفیت خدمات (SLA)، کاویمو موظف است خدمات خود را با کیفیت بالایی ارائه دهد، هر گونه تخطی از این توافق‌نامه، مشمول پرداخت غرامت نقدی است که جزئیات آن را می‌توانید در صفحۀ SLA بخوانید. همچنین در توافق‌نامه منع افشای اطلاعات (NDA) که جزئیات آن در صفحۀ NDA آمده، کاویمو متعهد به رازداری، حفظ اسرار تجاری و عدم افشای اطلاعات مشترکان است. بسیاری از موسسات کنکور، به کیفیت خدمات‌دهی سرویس میزبانی ویدیو اهمیت می‌دهند؛ چون در غیر این صورت، ضررهای فراوانی متحمل می‌شوند. شرکت دانش‌بنیان کاویمو با ارائه این دو گواهی، کیفیت خدمات خود را نه در حرف بلکه در عمل به اثبات رسانده است.

 

ویژگی‌های بیشتر کاویمو را می‌توانید در صفحۀ تعرفه‌ها مشاهده کنید (بعد از مراجعه به صفحه، روی دکمۀ نمایش جزئیات کامل در پایین هر پلن کلیک کنید).