چگونه نرخ مشاهده ویدیوها را در سایت افزایش دهیم؟

افزایش نرخ دیده شدن ویدئوها توسط کاربران همواره یکی از دغدغه‌های مهم صاحبان و گردانندگان کسب و کار های آنلاین و تولید کنندگان محتوا بوده و هست. شاید یکی از مهم‌ترین مسائلی که در این راستا مطرح می‌شود، توجه به ظاهر ویدئو و مکان قرارگیری آن در صفحه وب‌سایت می‌باشد. با ما همراه باشید تا به اختصار ببینیم که چطور می‌توان حداکثر نرخ دیده شدن ویدئو را با رعایت چند نکته کلیدی در مورد ظاهر ویدئو و مکان قرارگیری آن به ارمغان آورد.

پس از طراحی شیک یک صفحه فرود عالی، قرار دادن دکمه فراخوان یکی از مهم‌ترین ملاحظاتی است که تأثیر مستقیمی بر افزایش نرخ تبدیل یک صفحه وب‌سایت دارد. اما اگر شما در قیف فروش خود از یک ویدئو بهره می‌برید، اثرگذاری و بهینه بودن جایگاه و اندازه‌ی ویدئویی که روی صفحه فرودتان جایگذاری کرده‌اید برای افزایش میزان بازدید از سایت شما بسیار حائز اهمیت است.

در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم با استفاده از تجزیه و تحلیل هزاران ویدئویی که در سایت‌های مختلف قرار دارند، بهترین موقعیت و اندازه ویدیو برای به دست آوردن بیشترین میزان بازدید را به شما معرفی کنیم. پس تا پایان این مقاله همراه کاویمو باشید.

 

چگونگی روند کار

تجزیه و تحلیلی که در ادامه می‌خوانید حاصل جستجو و بررسی ۹۵۰۰۰ صفحه‌ی وب است که هر کدام از این صفحات شامل فیلم‌هایی هستند که توسط سرویس‌های میزبانی ویدئو پشتیبانی و ارائه می‌شوند. ما در این راستا داده‌های مربوط به جایگاه هر ویدیو در صفحه‌ی وب و فاصله‌ی آن از لبه بالایی صفحه را جمع‌آوری کردیم. همچنین سعی‌مان بر این بوده تا ویدیوهایی را انتخاب کنیم که پخش خودکار نداشته و یا به صورت پاپ آپ طراحی نشده باشند. همچنین داده‌هایی که حاصل از بارگذاری چندباره‌ی یک صفحه توسط کاربر بوده را به عنوان داده‌های خارج از محدوده حذف کرده‌ایم تا آماری که به دست می آوریم به طبیعی‌ترین شکل ممکن باشد.

هنگام جمع‌آوری و پایش داده‌ها، هر صفحه را به ۷ ناحیه یا منطقه مختلف تقسیم کردیم به طوری که ارتفاع هر ناحیه ۲۵۰ پیکسل می­باشد. همچنین مکان ویدئو را در هر صفحه بررسی کردیم تا ببینیم که هرکدام از آن‌ها در کدام یک از این نواحی هفت­گانه قرار خواهند گرفت. به عنوان مثال در تصویری که مشاهده می‌کنید ویدئو در ناحیه ۲ قرار دارد.

 

صفحه فرود

 

رابطه‌ی بین موقعیت ویدئو و میزان پخش آن

ما شاهد افت بزرگی در نرخ نمایش ویدئوهایی بودیم که بین نواحی ۳ و ۴ قرار داشتند. این کاهش حجم بازدیدها احتمالاً به این دلیل است که دکمه نمایش ویدئو در همان ابتدا برای کاربر قابل مشاهده نمی باشد. بر روی اکثر صفحه نمایش‌ها، این قسمت‌های ۱ و ۲ هستند که در بدو ورود به سایت قابل مشاهده می‌باشند و تنها در برخی از نمایشگرها، ناحیه ۳ نیز در همان ابتدای کار در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد؛ که البته این مسئله کاملاً به ابعاد سایت و اندازه صفحه نمایش کاربر بستگی دارد. ناحیه ۴ تا ۷ هم هیچ‌گاه در بدو ورود به سایت قابل مشاهده نمی‌باشند و این باعث میشود ویدئوهایی که در این نواحی قرار دارند از نرخ مشاهده کمتری برخوردار شوند.

 

 

آمارها نشان می‌دهد که احتمال ثبت نام بازدیدکنندگانی که با ورود به سایت شما به یک محتوای ویدئویی مواجه می‌شوند، در مقایسه با دیگر صفحات بسیار بیشتر است. بنابراین حداکثر تلاش خود را به کار گیرید تا حتماً در صفحات وب­سایت خود از ویدئو استفاده کنید و با قرار دادن آن­ها در مکان‌هایی کلیدی و تأثیرگذار مانعی برای تماشای کاربران به وجود نیاورید. اولین توصیه ما به شما این است ویدئوی خود را حتماً در ناحیه‌ی یک قرار دهید تا به بیشترین مقدار بازدید دست پیدا کنید.

 

رابطه بین ابعاد ویدئو و میزان دیده شدن آن

آیا ابعاد ویدئو می‌تواند تأثیری در نرخ تماشای ویدئو داشته باشد؟ بله! ابعاد ویدیویی که در صفحات سایت خود تعبیه می‌کنید تأثیر زیادی بر میزان دیده شدن آن دارد. همه ما آن دسته از وب‌سایت‌هایی را  که ویدیو را در یک ستون کوچک سمت راست در زیر ناحیه یک یا دو قرار می‌دهند دیده‌ایم. حتی در برخی موارد خود ویدئو و یا دکمه آغاز نمایش آن به شکلی زننده‌ بزرگ است و این باعث می شود تصویر بدی از آن ویدئو یا وب­سایت در ذهن شما نقش ببندد. با این تفاسیر فکر می‌کنید این نوع ویدئوها چقدر مورد بازدید قرار می‌گیرند؟

تلاش ما بر این بوده است که با استفاده از مجموعه داده‌هایی که در اختیار داریم، تأثیر اندازه ویدئو بر نرخ نمایش آن را تعیین کنیم. بر اساس آمار زیر به نظر می‌رسد که پهنای ایده­ال برای یک ویدئو بین ۴۰۱ پیکسل و ۶۰۰ پیکسل می‌باشد. فیلم‌های در حدود این اندازه دارای بالاترین متوسط نرخ نمایش می‌باشند.

درست است که یک ویدیو با عرض بین ۴۰۱ پیکسل و ۶۰۰ پیکسل یک صفحه را پر نمی‌کند، اما هنوز هم به اندازه کافی بزرگ است تا کاربران را مجذوب خود کند. در مقابل، ویدیوهای با ابعاد بزرگ گاهی آنچنان برای کاربران ناخوشایند هستند که سبب می‌شوند آن‌ها بدون اینکه به مشاهده­ی ویدئو بپردازند از صفحه‌ی شما خارج شوند.

 

تجزیه و تحلیل عرض ویدیو

 

اگر نیم‌نگاهی هم به ارتفاع ویدئوها داشته باشیم با روندی مشابه مواجه می‌شویم که قابل پیش‌بینی است، زیرا عرض ویدئو و ارتفاع آن کاملاً به یکدیگر وابسته می‌باشند.

 

 

جمع‌بندی

اگر دیگر هیچ سلاحی برای جذاب‌تر کردن ویدئو و بهبود نرخ دیده شدن آن برای شما باقی نمانده است، می‌توانید با به کارگیری و رعایت برخی نکات ساده، کاربران خود را مشتاق دیدن ویدئوهایتان کنید. قرار دادن ویدئو در بالای صفحه و انتخاب ابعاد مناسب برای آن می‌تواند در بهتر دیده شدن هر چه بیشتر یک ویدئو مؤثر باشد. بنابراین زمان را از دست ندهید و هر چه زودتر این ترفندها را در سایت خود به کار گیرید و از نتایج فوق‌العاده آن شگفت‌زده شوید.