چرا آپلود ویدیو در سرویس‌ اشتراک ویدیو به ضرر شماست؟

به این موضوع فکر کنید، وقتی در سرویس اشتراک ویدیو مثل یوتیوب و آپارات یک ویدیو آپلود می‌کنید و آنرا در وبسایت خودتان جهت نمایش قرار می‌دهید چه اتفاقی می‌افتد؟ برای یافتن پاسخ به مطالعه ادامه مقاله بپردازید.

یکی از بهترین راهکارها جهت جلب توجه مشتریان به کسب‌وکار شما تولید محتوای ویدیویی است، فرقی نمی‌کند این جلب توجه برای خرید محصول، عضویت در خبرنامه و یا ثبت نام در وبسایت شما باشد. هدف از یک محتوای ویدیویی ارتباط مستقیم با مشتریان جهت برداشتن گام‌های بعدی است. هرگونه انحراف و حواس پرتی در این میان می‌تواند امید جذب مشتری را از بین ببرد.

اما چه چیزی ممکن است به بازاریابی ویدیویی شما آسیب برساند؟ در یک کلام: سرویس‌های اشتراک ویدیو همچون یوتیوب و آپارات و ...!

پیش‌نوشت: با توجه به اینکه دسترسی به وب سایت یوتیوب در کشور ما مقدور نمی‌باشد، روی سخن آپارات، نماشا، تماشا و ... خواهد بود.

 

سرویس اشترک ویدیو چگونه باعث از دست رفتن مشتری‌ها می‌شوند 

به این موضوع فکر کنید، وقتی در آپارات یک ویدیو آپلود می‌کنید و آنرا در وبسایت خودتان جهت نمایش قرار می‌دهید چه اتفاقی می‌افتد؟ وقتی مشتری شما بر روی ویدیو جهت پخش آن کلیک می‌کند اولین چیزی که توجه وی را جلب می‌کند لوگو وبسایت‌های اشتراک ویدیویی است. علاوه بر آن در انتهای ویدیو چندین کلیپ مشابه بعضاً از رقبای شما به مشتری پیشنهاد می‌شود، حتماً برای شما هم پیش آمده که با دیدن یک کلیپ در  آپارات به دیدن چندین کلیپ مشابه آن بپردازید و در نهایت اولین ویدیویی که تماشا کردید را کلاً به دست فراموشی بسپارید.

و موردی که برای خودم همیشه اتفاق می‌افتد جهت کنجکاوی بیشتر برای اینکه ببینم ارائه کننده ویدیو چه ویدیو دیگری دارد. روی عنوان ویدیو کلیک میکنم تا با وارد شدن به صفحه ویدیو در آپارات به دیگر ویدیوها دسترسی پیدا کنم و نگاهی هم به سایر ویدیوها داشته باشم.

اما راه حل رفع این مشکل چیست؟ راه‌حل رفع این مشکل استفاده از سرویس‌های میزبانی ویدیو همچون کاویمو می‌باشد. شما در کاویمو جهت نمایش و یا عدم نمایش لوگو وبسایت ارائه دهنده کنترل کامل خواهید داشت، امکان اضافه کردن لوگو شخصی شما در پلیر وجود دارد، امکان قرار دادن تصویر شاخص (Thumbnail) دلخواه و از همه مهمتر هیچ ویدیو پیشنهادی آخر کلیپ‌ها نمایش داده نخواهد شد تا مشتری‌های شما در وبسایت شما باقی بمانند و آنها را از دست ندهید.

 

عدم ارائه سرویس مناسب برای تولیدکنندگان محتوا در سرویس اشتراک ویدیو

سرویس‌های اشتراک گذاری ویدیو همچون آپارات برای تولیدکنندگان محتوا و کسب‌وکارهایی که از طریق ویدیو فروش خود را انجام می‌دهند طراحی نشده است، بلکه برای اشتراک گذاری و سرگرمی هستند، تا با بالابردن بازدید سایت خود از راه تبلیغات درآمد کسب کنند. اما وبسایت‌های میزبانی ویدیو همچون کاویمو صرفاً برای کسب‌وکارها و تولید کنندگان محتوا راه‌اندازی شدند و تمامی امکاناتی که به سرویس آنها اضافه می‌شود در درجه اول جهت رضایت صاحب ویدیو و وبسایت خواهد بود. امکاناتی که وبسایت‌هایی همچون کاویمو در اختیار تولیدکنندگان محتوا قرار می‌دهد بی‌شمار است، از جمله عدم نمایش لوگوی کاویمو، امکان قرار دادن لوگوی شخصی، عدم دانلود ویدیو، عدم نمایش تبلیغات و ... .

اگر هدف شما از یک ویدیو دیده شدن بیشتر است یوتیوب و آپارات بهترین گزینه خواهند بود، اما اگر هدف از یک ویدیو جذب مشتری و نگه داشتن آن است این سرویس‌ها به ضرر کسب‌وکار شما خواهند بود. چرا؟ چون مهمترین نکته جهت جذب مشتری و در نهایت فروش محصول محدود کردن حق انتخاب و تصمیم گیری یک مشتری و حفظ تمرکز مخاطب بر روی ویدیو و محتوای ارایه شده است، هدف باید مشخص باشد، یا خرید کند یا ثبت نام کند، با قرار دادن ویدیو در یوتیوب و آپارات شما بیش از اندازه حق انتخاب به مشتری خواهید داد، به آنها این قابلیت را ندهید!

 

عدم حفظ حق کپی رایت ویدیوها در سرویس اشتراک ویدیو

یکی دیگر از دغدغه‌های افرادی که هزینه زیادی جهت ساخت یک ویدیو می‌کنند، حق کپی رایت ویدیوها است. متاسفانه در وبسایت‌های اشتراک ویدیو همچون یوتیوب و آپارات امکان ضبط و دانلود کردن ویدیوها به راحتی وجود دارد که باعث پخش شدن ویدیو و در نتیجه از بین رفتن ارزش این ویدیو خواهد شد، مخصوصاً اگر هدف شما نمایش این ویدیو در وبسایت خودتان باشد.

در وبسایت کاویمو، تمام ویدیوها به صورت پیش‌فرض غیرقابل دانلود هستند؛ مگر اینکه خودتان از قسمت تنظیمات، دکمۀ دانلود را فعال کنید.

 

عدم دانلود ویدیو

عدم امکان سئو کردن ویدیوها در سرویس اشتراک ویدیو

در وبسایت‌های اشتراک گذاری ویدیو همچون یوتیوب و آپارات امکان سئو کردن یک ویدیو وجود ندارد و تمامی امتیازات سئو یک ویدیو به خود این وبسایت‌ها خواهد رسید در صورتی که شما با استفاده از سرویس میزبانی ویدیو کاویمو به راحتی می‌توانید ویدیوهای خود را سئو کنید و این کار در نهایت باعث ایندکس شدن ویدیو شما با آدرس وبسایت خودتان در نتایج جستجوی گوگل می‌شود.

 

تاثیر استفاده از سرویس اشتراک ویدئو در سئو سایت شما

 

سئو ویدیو

همانطور که می‌بینید، گوگل به خاطر بازدید زیادِ سرویس‌های اشتراک ویدیو، ابتدا این سایت‌ها را در صدر نتایج قرار می‌دهد. با آپلود ویدیو در کاویمو و انتخاب عنوان و توضیح مناسب، سایت شما در صدر نتایج قرار می‌گیرد و این همان چیزی است که خیلی از افراد دنبال آن هستند.

 

از دست دادن نرخ تبدیل در سرویس‌های اشتراک ویدیو

شما به عنوان صاحب کسب‌وکار دوست ندارید که در انتهای پخش ویدئو، کلیپ‌های مشابهی که بعضا از رقبای شما هستند پیشنهاد شود. بنابراین ناچارید به فکر غیرفعال کردن این قابلیت باشید، اما راه‌حلی برای این موضوع وجود ندارد. این محدودیت‌ها هرچند کم ولی باعث می‌شود کاربران شما دچار وسوسه شده و بر روی یکی از ویدیوهای پیشنهادی کلیک کنند و از وب سایت شما خارج شوند و وارد اقیانوسی از محتوای سرگرم کننده در آپارات شوند و این یعنی فراموش شدن وبسایت شما! که خود مانع بزرگی در مسیر کسب‌وکار و دیده شدن شماست. همه این‌ها در نهایت منجر به از بین رفتن زحمات شما و کاهش نرخ تبدیل مشتری می‌شود، به خصوص اگر این ویدیوها در صفحه محصول و یا صفحات فرود شما به کار رفته باشند.

 

سرویس اشتراک ویدیو آپارات

به کلیک کاربران خوشبین نباشید

یکی از پاسخ‌های متداولی که از افراد در مورد دلیل استفاده از آپارات را میپرسم این هست که از طریق بازدید کنندگان آپارات مشاهده کنندگان ویدیو را به سایت خود هدایت می‌کنیم، اما سوال اساسی این است که چطور اینکار را انجام می‌دهید؟ مطمئنن تنها راه موجود گذاشتن آدرس وبسایت در بخش توضیحات ویدیو بدون قابلیت کلیک شدن می‌باشد.

 

 

آپارات

اما واقعا چند درصد از مشاهده کنندگان ویدیو بر روی لینک مورد نظر ما کلیک می‌کنند؟ در بهترین حالت ممکن اگر توضیحات بسیار عالی و ترقیب کننده با یک پیشنهاد عالی نوشته باشید مخاطبان شما تقریبا زیر ۱% از کانال آپاراتی به وب‌سایت اصلی شما روانه می‌شوند. برای درک بهتر این موضوع اجازه دهید کمی با اعداد و ارقام این موضوع را بررسی کنیم.

ویدیو شما در کانال آپاراتی ۱۰۰۰ بازدید کننده داشته اگر در خوشبینانه‌ترین حالت ۱ درصد از مخاطبان شما لینک موجود در توضیحات را کپی و در آدرس بار مرورگر وارد نمایند، نتیجه خواهیم گرفت که از هر ۱۰۰۰ نفر فقط ۱۰ نفر احتمال دارد از وب سایت شما بازدید نمایند.

اما نکته اصلی که کمتر به آن توجه می‌کنیم این هست که این ۱۰۰۰ نفر از چه طریقی وارد آپارات شده‌اند و ویدیو شما را مشاهده کردند! به یقین از طریق جستجو در گوگل. حال که اگر ویدیو را در کاویمو قرار می‌دادید، این ۱۰۰۰ نفر به جای آپارات، مستقیماً وارد سایت شما می‌شدند.

 

۰۲۱-۹۱۳۰۱۰۸۰

مشاوره کاملا رایگان

نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟

برای صحبت با متخصصان کاویمو تماس بگیرید.