کاویمو چیست؟ (معرفی سرویس استریمینگ کاویمو)

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که چرا در ایران (حتی دنیا)، استریمینگ ویدئو چندان با استقبال مواجه نمی‌شوند. پاسخ این سوال به مسائل فنی و آشفتگی بازار برمی‌گردد. شرکت‌های زیادی از ویدئو در پروسه بازاریابی خود استفاده می‌کنند اما تنها تعداد کمی از آن‌ها تا حدودی به سوی استریم کردن ویدئو رو آورده‌اند.

شما وقتی ویدئویی را در یوتیوب، ویمیو یا آپارات بارگذاری می‌کنید خیالتان از بابت مسائل فنی آن راحت است اما اگر دوست داشته باشید از شر لوگوی یوتیوب و نام و نشان آپارات راحت شوید باید هفت خوان رستم را رد کنید!

پیاده‌سازی استریمینگ ویدئو کار ساده‌ای نیست. شما حداقل به سه سرویس نیاز دارید: (۱) سرویسی برای اینکود کردن ویدئوها به فرمتی که قابل استریم باشد؛ (۲) سرویس دیگری برای ارائه محتوا بر روی شبکه CDN و مهمتر از همه (۳) سرویسی برای ارائه پلیر مناسب برای اجرا بر روی پلتفرم‌های مختلف. انکود کردن ویدیو با توجه به گستره وسیع دستگاه‌های مختلف می‌تواند کار بغرنج و زمان‌بری باشد بنابراین پیاده‌سازی یک سرویس استریمینگ اختصاصی اگرچه کار غیرممکنی نیست ولی با توجه به هزینه‌هایی که در ادامه خواهیم گفت کار عاقلانه هم نیست.

شرکت‌هایی که در کار انکودینگ هستند بر حسب مصرف پردازنده که متناسب با طول و کیفیت ویدئو و تعداد فرمت‌هایی که برای استریم درخواست داده‌اید پول می‌گیرند. سرویس‌های CDN نرخ بایت را بر اساس منطقه و کشور محاسبه می‌کنند و اگر این دو را در کنار سرویس‌های ارائه دهنده پلیر اختصاصی که بر مبنای تعداد بازدید از شما پول می‌گیرند قرار دهیم حسابی می‌توانند جیب شما را خالی کنند. این موضوع باعث شده تا خیلی از افراد از خیر(شاید هم شر!) این سرویسها بگذرند.

اما موضوع تنها به اینجا ختم نمی‌شود. بسیاری از شرکت‌ها که از سرناچاری از سرویس‌های استریمینگ واسط استفاده می‌کنند اظهار نارضایتی می‌کنند. به عنوان مثال بسیاری از  این سرویس‌ها ویدئوها را فشرده‌سازی نمی‌کنند. این کار هیچ دلیل و توجیه فنی ندارد چرا که فشرده کردن ویدئو سرعت تحویل محتوا را افزایش داده و دو طرف، هم بازدیدکننده و هم ارائه دهنده رضایت خواهند داشت. اما با توجه به گفته‌های شخصی که سابقا در شرکتهای ارائه محتوا (CDN) فعالیت داشته متوجه شدیم که فشرده نکردن ویدئو نه به دلیل فنی بلکه به دلیل اقتصادی صورت می‌گیرد.

بله؛ طبیعی است با فشرده کردن ویدئو، سود این سرویس‌ها که بر مبنای ترافیک مصرفی است کاهش یافته و به همین دلیل از این کار خودداری و یا انجام آن را بسیار سخت می‌کنند! همچنین برخی از سرویس‌های CDN، ارائه محتوا را محدود به مناطق جغرافیایی خاصی (آنهایی که نرخ بایت بیشتری دارند) می‌کنند تا پول بیشتری از مشتریان بگیرند.

همانطور که می‌بینید بازار ویدئو استریمینگ بسیار آشفته و غیر منصفانه است و اینجا همان نقطه‌ای بود که کاویمو متولد شد. سرویسی که ضمن رعایت استانداردهای جهانی چنین مشکلاتی نداشته باشد و کاربران با کمترین هزینه بتوانند از توان بالقوه استریمینگ ویدئو برای اهداف بازاریابی خود استفاده کنند.

 

گردش کار ساده و یکپارچه

طرز کار کاویمو؟

اولویت اصلی ما مسائل فنی و سهولت استفاده از سرویس بود. بنابراین کاویمو را طوری ساختیم تا کاربران به سادگی و تنها در یک پلتفرم واحد، قابلیت اینکود، عرضه و پلیر اختصاصی را با هم داشته باشند. کاویمو به گونه‌ای است که به راحتی یوتیوب می‌توانید ویدئو بارگذاری و عرضه کنید و به سلیقه خودتان پلیری اختصاصی و زیبا داشته باشید. بدون کوچکترین اثری از نام و نشان ما! همه چیز برای شما و به سلیقه شماست.

موضوع مهم بعدی رعایت حال مشتری و تعرفه‌های منصفانه و مطلوب است. کاویمو در بحث مالی، دنباله‌رو و طرفدار سیاست برنده - برنده است؛ طوری که هم ما به عنوان سرویس دهنده منفعت داشته باشیم و هم مشتریان ما سود ببرند. پلن‌های کاویمو به گونه‌ای است که بر اساس اهداف مشتریان قابل تنظیم است.

به جای اینکه بر اساس پارامترهای مختلف سر شما را شلوغ کنیم به همان اندازه که کاربرانتان ویدئو تماشا می‌کنند از شما پول می‌گیریم. این تعرفه شامل هر سه آیتم اینکودینگ، عرضه و پلیر می‌شود و نیازی نیست برای هر یک از این‌ها جداگانه پول بدهید. این رویکرد منصفانه به نظر می‌رسد؛ هم به نفع ماست و هم به نفع مشتری.

ما به صورت پیش‌فرض تمامی ویدئوها را فشرده می‌کنیم. اگر فردا روز یک کدک جدید آمد که ضمن داشتن کیفیت بالاتر حجم کمتری داشته باشد تمامی ویدئوها با کدک جدید منتشر خواهد شد بدون اینکه نیازی به پرداخت یک ریال از سوی مشتریان ما باشد ضمن اینکه کیفیت بالای ویدئو باعث افزایش تعرفه نخواهد شد.

 

نسل بعدی اپلیکیشن‌های ویدئویی

پوشیده نیست که ویدئو هنوز جای خود را آنطور که شایسته است در کسب‌وکارها باز نکرده و بسیاری از محصولات عرضه شده بدون اتکا به توانایی‌های ویدئو در عرصه بازاریابی به بازار عرضه می‌شوند. امیدوارم توانسته باشیم با هموار کردن این مسیر استقبال بیشتر از ویدئو را شاهد باشیم.

ما به دنبال این هستیم که حجم کاربرانی که از استریمینگ ویدئو استفاده می‌کنند از چند هزار به صدها هزار افزایش پیدا کند و کارآفرین بعدی ما بدون دغدغه چند مگابیت در ثانیه یا فلان فرمت ویدئویی برای بازاریابی محصولش از یک سرویس استریمینگ عالی برخوردار شود تا بتواند محصول خود را به جهانیان نشان دهد. و مدرس، دانشجو و معلم ما ابزار مناسبی برای تدریس یا آموزش دانسته‌های خود داشته باشد بدون اینکه درگیر مسائل فنی این کار شود.

 

۰۲۱-۹۱۳۰۱۰۸۰

مشاوره کاملا رایگان

نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟

برای صحبت با متخصصان کاویمو تماس بگیرید.