توافق‌نامه سطح کیفیت خدمات (SLA: Service-level agreement)

کاویمو، بر مبنای مفاد این توافق‌نامه، متعهد به تضمین کیفیت خدمات عرضه‌شده به مشترکان بوده و در صورت بروز هر گونه اختلالِ خارج از موارد استثناء (که شرح آن در ادامه می‌آید)، ملزم به پرداخت غرامت خواهد بود. استفاده از خدمات میزبانی ویدیوی کاویمو، دالِ بر پذیرش این توافق‌نامه است و اجرای این قرارداد تنها برای مشترکانی امکان‌پذیر است که بدهی یا پرداخت معوقه‌ای، نزد شرکت نداشته باشند.

توجه: مفاد این قرارداد طبق توافق طرفین، قابل تغییر خواهد بود.

 

تعاریف

مشترک: فردی که از خدمات میزبانی ویدیوی کاویمو استفاده می‌کند.

تعداد دقایق در دسترس: مجموع تعداد دقایق دسترسی به سرویس در طول یک دورۀ پرداخت ماهانه است.

مدت زمان اختلال یا از کارافتادگی (Downtime): تعداد دقایقی است که سرویس از دسترس خارج است.

 

موارد استثناء

اختلالاتی که به خاطر بروز یکی از عوامل زیر به وجود آید، مشمول پرداخت غرامت نخواهد بود:

۱. قطعی و اختلال ناشی از عوامل خارج از کنترل شرکت مانند اشکالات سراسری اینترنت، اشکالات زیرساختی و ارتباطی، جنگ، بلایای طبیعی و غیره.

۲. قطعی و اختلال ناشی از مشکلات نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و پیکربندی نادرست که در اثر بی‌دقتی و کم‌اطلاعی مشترک رخ داده است (به عنوان مثال آپلود یک ویدیوی خراب). همچنین سوء‌استفاده از منابع نرم‌افزاری و سخت‌افزاری که مصداق هک و استفادۀ غیرقانونی از سرویس است.

۳. قطعی و اختلال ناشی از ابلاغ دستور از سوی مراجع قضایی و قانونی، نهادهای بین‌المللی و هر یک از مراجع ذی‌صلاح.

۴. قطعی و اختلال ناشی از تخطی مشترک از قوانین و مقررات کشور در استفاده از اینترنت.

۵. قطعی و اختلال ناشی از عدم پرداخت شارژ ماهیانه.

۶. قطعی و اختلال ناشی از عملیات شبکه (تعمیر و نگهداری و سرویس های دوره‌ای) که حداقل ۲۴ ساعت قبل به طور کتبی یا الکترونیکی به اطلاع مشترکین رسانده می‌شود و غالباً در بازه‌های زمانی کم‌ترافیک (ساعت ۲ تا ۶ صبح) صورت می‌گیرد. 

 

شیوۀ محاسبه و پرداخت غرامت

کاویمو، تمام تلاش خود را می‌کند تا آپتایم ماهانۀ سرویس‌ها را در محدودۀ ۱۰۰ درصد نگه دارد؛ با این حال اگر به هر دلیلی (به جز مواد استثناء)، قطعی سرویس به وجود آید، کاویمو موظف است غرامت آن را پرداخت کند. این غرامت، درصدی از تعرفه پرداختی است که مطابق جدول پرداختِ غرامت خواهد بود. پرداخت غرامت به صورت ریالی به شماره حساب معرفی شده از سوی مشترک واریز می‌گردد.

مبلغ غرامت بر اساس آپتایم ماهانه محاسبه می‌شود که فرمول آن به شرح ذیل است:

 

عدد به دست آمده از فرمول بالا، میزان غرامت پرداختی را مشخص می‌کند:

 

 

به عنوان مثال، اگر آپتایم ماهانه کمتر از ۹۸ درصد باشد، کاویمو نصف مبلغ پلن یکماهه را به عنوان غرامت به شماره حساب معرفی شده از سوی مشترک واریز می‌کند.